Obsah

Jarňáky v přírodě

Typ: ostatní
Jarňáky v přírodě ...

První den jsme ráno vyrazili vlakem z Kadaně do Kraslic, odkud jsme pochodovali již na místo ubytování. Bydleli jsme na Chatě Stříbrný potok, kde nás čekali hezké pokoje, vybavená společenská místnost, hezká restaurace a 5G WiFi. Vyzdvihnout musíme místní stravu, která byla velice chutná a nikdy nám nic nechybělo. Po skvělém obědě jsme se ubytovali a šli na procházku, abychom zjistili co můžeme využít v nejbližším okolí. Po večeři jsme se rozdělili do týmů, ve kterých jsme soutěžili. První soutěžní večer byl filmový, ve kterém jsme poznávali audiovizuální ukázky.

Druhý den jsme po vydatné snídani vyrazili vzhůru do kopců, kdy naším cílem byla rozhledna Bleiberg a Ski centrum Bublava. Z vršku jsme měli krásný výhled do širokého okolí a mohli jsme si také užít radovánky na sněhu, který na nás ještě vydržel na již zavřené sjezdovce. Po pochodu následoval oběd a polední klid. Na odpolední program jsme se rozdělili na dvě party. Jedna parta začala s Terkou (vedoucí tábora), která měla pro nás připravený výtvarný program. Nejdříve jsme si zkoušeli pracovat ve dvojicích, abychom museli spolupracovat. Poté přišlo překvapení, jelikož jsme všichni dostali lžičky, které jsme si zdobili pomoci FIMO HMOTY. Každý si lžičku mohl ozdobit dle své libosti a po zapečení v troubě nám lžička již slouží doma. Druhá parta začínala na programu s Davidem (vedoucí tábora), který měl na starosti pohybovou část a soustředil se zejména na týmovost a spolupráci. Bylo skvělé vidět, jak jsme všechny soutěže chtěli vyhrát a všichni jsme se podporovali. Po večeři jsme šli na večerní program opět do společenské místnosti, kde nás čekal opět program a opět jsme měli různé poznávačky a další úkoly. Jedním z úkolů bylo vytvořit společný obraz „JARŇÁKY 2024“, kde jsme každý měli omezený čas na tvoření společného díla.

Třetí den nás čekal celodenní výlet. Ráno jsme se posilnili opět skvělou snídaní, vyzvedli jsme si svačiny a vyrazili směr Kraslice, odkud nám jel vlak do Sokolova. V Sokolově jsme přestoupili na autobusový spoj, který nás dovezl do města Loket. Nejdříve jsme navštívili historické centrum. Konkrétně jako první jsme se šli podívat do hradu Loket. Zde jsme obdrželi pracovní sešit (Letem Karlovým světem) do skupinky, který jsme postupně vyplňovali dle toho co jsme právě viděli uvnitř hradu. Dále jsme každý obdrželi pracovní list (Kouzelná stezka), ve které byla tajenka. Tu jsme rozluštili podle obrázků věcí, které jsme opět postupně nacházeli. Po návštěvě hradu Loket, jsme šli na náměstí, kde jsme viděli další historické stavby. Někteří jsme měli rozchod a navštívili jsme zejména zdejší obchody. Ti co neměli rozchod, tak měli program s vedoucími a procházeli další zákoutí historického centra. Samozřejmě ani oni nebyli ochuzeni o zdejší obchody. Po „volném“ programu, obohaceni o různé vzpomínkové předměty, jsme vyrazili z historického centra ven. Po turistické trase lesem jsme obešli historické jádro Lokte, kde jsme mohli vidět pohledy na město z různých míst. Poslední zastávkou byl amfiteátr, kde se pořádají různé kulturní akce. Zpět jsme opět využili autobusovou a vlakovou dopravu. Z Kraslic jsme opět došli na penzion po svých. Všichni jsme byli vyčerpaní, tudíž večerním programem bylo promítání filmu, po kterém jsme již zalehli do svých postelí. Každý čekal, že tohle je konec dne.. Ovšem opak byl pravdou, když nás vedoucí najednou všechny vyzvali, abychom šli ze svých postelí na chodbu. Tam nám bylo oznámeno, že celodenní výlet končí až opravdu na konci dne a máme se obléknout na noční procházku. Byli jsme zmatení a trochu i naštvaní, protože jsme nevěděli co se děje. Po příchodu ven nám to bylo už všem jasné. Viděli jsme hořící svíčky, které nám značily stezku odvahy. Měli jsme jít samy, ovšem trasa byla v takové tmě, že jsme se neodvážili samotní vstoupit do „strašidelného“ lesa. Tudíž nám vedoucí dovolili udělat menší skupinky a postupně vyrazit vzhůru po trase. Po cestě jsme potkávali další a další svíčky, které značili trasu. Ačkoliv nás nikdo nestrašil, tak lesní zvuky, tma a strašidelná atmosféra nás nenechala klidný. Když jsme všichni dorazili na konec stezky, mohli jsme se vrátit zpět na ubytování a do svých postelí.

Čtvrtý den začal nejlépe jak mohl, a to posunutým budíčkem. Chutná a vydatná snídaně již byla jistotou, která nastartovala náš další den. Dopoledne jsme měli s Terkou (vedoucí tábora) opět výtvarné. Nejdříve jsme používali vystřihané obrázky, které jsme pomocí našeho vymalovaní měli poschovávat po místnosti. David a Jirka (vedoucí tábora) je poté měli najít, což se jim „SAMOZŘEJMĚ“ nepovedlo. V dalším úkolu jsme měli dát zpětnou vazbu pomocí výtvarného ztvárnění Jarňáků dle vlastní libosti. Na obrázcích se objevovalo jídlo, příroda, hrad Loket a další vzpomínky. Odpoledne jsme soutěžili v různých pohybových, dovednostních a znalostních soutěžích. Všechny soutěže byly netradiční a to nás bavilo nejvíce. Před večeří jsme šli na své pokoje balit věci na cestu zpět a uklízet pokoje. Po večeři nás čekalo slavnostní ukončení a vyhlašování. Po příchodu do společenské místnosti jsme viděli spousty cen, které nám později byly předány. Na konec byla zahájena diskotéka, kde jsme všichni tancovali, zpívali a radovali se.

V pátek jsme po snídani vyrazili do Kraslic, odkud jsme již vlakovou dopravou cestovali zpět do Kadaně